ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ МІСЯЧНИК ШКІЛЬНИХ БІБЛІОТЕК «ЧИТАЮЧА ШКІЛЬНА РОДИНА – СТРАТЕГІЧНЕ ЗАВДАННЯ БІБЛІОТЕКИ»
З 1 до 31 жовтня в межах Міжнародного місячника шкільних бібліотек щорічно проводиться Всеукраїнський місячник шкільних бібліотек (наказ МОН України від 12.08.2014 № 931).
У 2024 році десятий ювілейний місячник відбуватиметься під гаслом «Читаюча шкільна родина – стратегічне завдання бібліотеки».
Читання пронизує всі аспекти людського життя та є підґрунтям освітньої, пізнавальної, інформаційної й професійної діяльності. Стрімке зростання обсягу інформації, яку потрібно засвоїти, потребує підвищення темпу читання, якості та швидкості розуміння прочитаного й ухвалення рішень. Читання стає основою освіти і провідним умінням для самоосвіти упродовж усього життя.
Існує думка, що підростаюче покоління втрачає інтерес до читання. Різні країни світу застосовують свої підходи до розв’язання цієї проблеми, але всі вони мають на меті одне – зробити читання привабливим для сучасної людини, показати його важливість для розвитку як окремої особистості, так і всього суспільства.
Для формування звички та потреби в читанні як обов’язкового компонента життєвої стратегії громадян, поліпшення читацької грамотності й сприяння розвитку людського потенціалу в березні 2023 року Кабінет Міністрів України схвалив Стратегію розвитку читання на період до 2032 року «Читання як життєва стратегія» та операційний план її реалізації на 2023–2025 роки.
Фундаментом розвитку національної політики з підтримки читання є бібліотеки, зокрема шкільні.
Пріоритетами в роботі шкільної бібліотеки є розвиток особистості, здатної самостійно і вільно мислити й діяти в умовах інформаційного суспільства; формування сучасного світогляду дітей; розвиток навичок самостійного пізнання, самоосвіти й самореалізації особистості; виховання покоління, здатного ефективно працювати й навчатися упродовж життя.
Шкільна бібліотека є консолідуючим центром закладу освіти, навколо якого об’єднуються діти, вчителі й батьки, зацікавлені в активізації дитячого читання й поліпшенні його якості.